Personlig branding 社長

 
 

Har du den stilling, du gerne vil have?

OK, så du er leder og mangler at få lidt ekstra credit for det du kan. Du synes, der er lidt for langt op til, at den øverste chef kan se dit talent - eller måske vil du gerne imponere bestyrelsen. Så nu overvejer du om det vil være en idé at arbejde med dit personlige brand - og dermed også både med din interne og eksterne kommunikation. Er det en god idé, tænker du?

Ja, det er faktisk en fremragende idé, hvis du altså vil videre med din karriere. Udover du kan blive meget mere synlig internt, vil du også blive mere synlig eksternt og det har den positive sidegevinst, at andre arbejdsgivere og headhuntere får øjnene op for dig.

Det er i virkeligheden ret banalt, hvordan det fungerer, men du har sikkert allerede selv set flere eksempler på kendte erhvervsfolk, der hopper fra den ene stilling til den anden eller altid har en headhunter løbende en halv meter bag sig. Det kan også blive din hverdag, hvis du arbejder mere med dit personlige brand og din personlige kommunikationsplan.

leder_branding_samurai_pr.png

Har du de kunder, du gerne vil have?

Det kan også være, at du er selvstændig og har valgt en tilværelse som ‘solopreneur’ eller iværksætter, blandt andet fordi du dermed kan hjælpe flere virksomheder med det, du er dygtig til. Men måske er du i et marked med flere aktører, der i bund og grund dækker det samme behov i markedet. Det betyder, at du skal differentiere dig fra konkurrenterne for at få opgaverne. Og det kræver desuden synlighed og professionalisme i kommunikationsarbejdet at trænge igennem med dine budskaber og komme top-of-mind blandt målgruppen og øvrige interessenter.

Og blandt de øvrige interessenter finder du blandt andet journalister og nyhedsmedier, der altid er på jagt efter nye kilder, men samtidig oftest også nøjes med at bruge de samme, fordi journalisterne ved, at de har medietække og kan levere et par gode citater til en historie. Men… det kan ligeså godt være dig, nyhedsmedierne tager fat i - eller dig, som virksomhederne hyrer, fordi de kan lide, hvad du står for og der er tryghed ved at vælge at arbejde med dig, når du er et kendt (personligt) brand.

“People will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”
— Maya Angelou

“Utroligt så svært det er at skrive tekster om sig selv, og det man tilbyder! Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har skrevet mine tekster om. Og alligevel var jeg ikke tilfreds. Dels fordi jeg endte med at stirre mig helt blind på formuleringerne. Dels fordi det er et nyt og ikke i forvejen kendt felt, jeg tilbyder hjælp inden for. Så jeg havde VIRKELIG brug for nogle nye øjne udefra til at komme med input til, hvordan jeg HELT skarpt og tydeligt fik kommunikeret: Hvad det er jeg gør - for hvem - og hvordan jeg adskiller mig fra andre tilbud i markedet?

Det har Uffe hjulpet mig med. Og det har været fantastisk at have ham at spille bold opad og blive udfordret af! Uffes kommunikationsevner er yderst skarpslebne. Han stiller gode, afklarende spørgsmål – og han formår samtidig virkelig at lytte og med stor tålmodighed at justere til efter det menneske, han hjælper, hvilket er vigtigt, når man er et personligt brand, der skal kunne se sig selv i kommunikationen.

Jeg er superglad for min nye kommunikationsplatform, der helt klart er blevet løftet til next level – og kan varmt anbefale andre at samarbejde med Uffe.”

Heidi Collin, Digital ledelsesrådgiver og mentor

Kontakt mig nu og lad mig høre, hvordan jeg kan hjælpe dig med at skabe et stærkt personligt brand - eller book en aftale direkte i min kalender til en uforpligtende 30 minutters session med udgangspunkt i dig og dine behov for en personlig kommunikationsplan og det, der følger med.