Corporate branding 企業の

 
 

Fører I an i jeres branche - eller gør andre?

Ledelsesrådgiveren Simon Sinek er citeret for at sige: “There are leaders and there are those who lead. Leaders hold a position of power or influence. Those who lead inspire us.”

I enhver branche er der virksomheder eller organisationer, der skiller sig ud på en helt særlig måde. Er det jer, eller er det en af jeres konkurrenter? Sagen er, at der er store muligheder i og gevinster ved, at en virksomhed vælger at agere thought leaders på et område eller vælger rollen som spokesperson of the industry.

Det kan lige så godt være jer, som det kan være nogen anden, for der er forskellige områder, hvor I som virksomhed kan indtage jeres førerposition. Når I gør det, får I mediernes interesse på en helt anden måde, I bliver mere attraktive som arbejdsplads, medarbejdere bliver mere stolte og motiverede og kunderne finder en tryghed i at vide, at I har gjort jeres nogle tanker på branchens vegne ofte til fordel for samfundet.

Alene i FN’s Verdensmål er der rigeligt at tage fat i, hvor enhver virksomhed kan blive inspireret til at blive en mere bæredygtig virksomhed med et meningsfyldt overordnet (for)mål.

corporate_branding_samurai_pr.png


Får jeres C-level nok opmærksomhed?

CEO-branding har længe været et hot begreb, men i virkeligheden burde det være CXO-branding, for der er store fordele ved, at der er flere af virksomhedens nøglepersoner, der udtaler sig i medierne. Alene det at de har hver deres fagområde at være ansvarlig for, gør dem interessante for forskellige typer medier. Dermed kan I som virksomhed opnå meget mere omtale i nyheds- og fagmedier og altså brande jeres virksomhed bedre.

Det er afgørende for jeres evne til at tiltrække og fastholde de rette medarbejdere, at de kender til jeres virksomhed og det, I står for. Og det er ikke nok at skrive det på jeres hjemmeside. I har brug for den troværdighed der smitter af på jer, når en uafhængig journalist ved et medie laver en historie om jer og bringer den på tryk, online, i tv eller i radioen.

Den form for redaktionel omtale er mange penge værd. Branding af virksomhedens nøglepersoner viser også, at ledelsen er stolte af deres indsats og bidrag i det daglige. Samtidig giver det potentielle jobsøgere, kunder og samarbejdspartnere en bedre forståelse af de mennesker, der tegner virksomheden. Det smitter altid af på virksomheden og mange flere burde prioritere det.

“There is real magic in enthusiasm. It spells the difference between mediocrity and accomplishment.”
— Norman Vincent Peale


“Har samarbejdet med Uffe i mere end 3 år ((NB det var i 2016 og samarbejdet kører heldigvis fortsat)) – hvor han har været DHLs PR konsulent. Målet vi satte os for snart 3 år siden var at blive spokesman of the Industry – og dette mål er vi godt på vej imod ved benhårdt at fokusere på målet ved at vælge de rigtige historier og pitche til de rigtige medier.

Uffe er en super god sparringspartner – som meget ærligt og professionelt vejleder os til at træffe de rigtige valg i forhold til pressen. Hver eneste måned rapporterer vi månedens mediedækning til DHLs hovedkontor i Bonn – og i 2015 lykkedes det DHL Express i Danmark at komme i Top5 blandt de fem ud af 40 lande, der har fået mest omtale i 2015. Æren for dette kan bl.a. tilskrives Uffe.

En ekstra bonus er også at Uffe er yderst sympatisk – og vi har det sjovt/hyggeligt i vores daglige arbejde. Han er både meget pro-aktiv og samtidig virkelig dygtig til det han laver. Jeg kan kun give Uffe min varmeste anbefaling!”

Susanne Katja Kristensen, Experienced Marketing Professional, DHL Express

Kontakt mig nu og lad mig høre, hvordan jeg kan hjælpe jer - eller book en aftale direkte i min kalender til en uforpligtende 30 minutters session med udgangspunkt i jeres behov for at indtage jeres position på markedet som den førende virksomhed, de andre måler sig op mod.