Hos Samurai PR får du
kommunikationsrådgivning og
eksekvering. Du bliver mere
eftertragtet i markedet - og
får et bedre ry blandt dine
stakeholders.
Hos Samurai PR får du
kommunikationsrådgivning og
eksekvering. Du bliver mere
eftertragtet i markedet - og
får et bedre ry blandt dine
stakeholders.
Har du behov for at stå stærkt internt i din organisation eller eksternt over for kunder, journalister, potentielle medarbejdere og andre stakeholders? Det er det, jeg kan hjælpe din virksomhed med.
Jeg har en stærk forretningsmæssig forståelse og er hurtig til at sætte mig ind i de udfordringer, din virksomhed står overfor. Dermed kan jeg hurtigt anbefale en kommunikationsindsats, der både er effektiv og som bedst muligt understøtter virksomhedens mål. Når jeg bliver hyret ind, er det ofte fordi virksomhederne har fået mig anbefalet og fordi jeg formår fx at øge kendskabet til enhver virksomhed, skabe præference, generere leads, kunder og omsætning foruden at tiltrække de rette medarbejdere og skabe intern stolthed.
Jeg arbejder i dag for en række store internationale selskaber såvel som for en række mindre danske virksomheder. Flere af dem har jeg arbejdet for i årevis.
I mine anbefalinger har jeg altid fokus på, at de kommunikative indsatser skal have en positiv forretningsmæssig effekt - hvad enten det er intern eller ekstern kommunikation - og det er ikke nødvendigvis kun den økonomiske bundlinje. Det kan også handle om, at en virksomhed vil være mere bæredygtig og at vil have min hjælp til at kommunikere det ud internt eller eksternt.
Jeg kalder en spade for en spade og er ikke bange for på en respektfuld måde at fortælle, hvis noget ikke fungerer eller bør laves om.
Virksomheder og fremsynede direktører har allerede indset, at thought leader positioning og ekspertpositionering er en intelligent måde at positionere sig i markedet. Og de har indset, at det kan betale sig at komme før konkurrenterne.
Jeg hjælper virksomheder med at identificere hvordan de bedst muligt kan etablere sig som thought leaders i og udenfor deres brancher - og sammen lægger vi en plan for, hvordan de - med eller uden min hjælp - skal tilrettelægge deres kommunikation, så de bliver anset som de førende på deres felt.
PR - forstået som det at skaffe redaktionel omtale i medierne - går på tværs af arbejdet med thought leader positioning, CEO branding, employer branding osv.
Jeg har siden 2002 skaffet mine kunder bunker af omtale i alt fra tv og de største dagblade til de vigtigste fagblade, lokalmedier og magasiner. Alle virksomheder kan få omtale i medierne - det handler blot om at finde de gode historier frem - og ofte er der flere af dem, end man regner med.
CEO branding ligger ikke langt fra thought leader positioning, for en CEO kan med fordel være afsenderen af virksomhedens thought leader positioning budskaber.
En CEO er i dag synonym med sin virksomhed og skal være synlig i dag - og det er en stærk leder. Jo mere omtale af CEO’en, jo bedre branding af virksomheden. Jeg hjælper CEO’en med at se sig selv udefra og med at finde frem til det, som CEO’en med fordel kan brande virksomheden på udadtil og sig selv indadtil i organisationen. Det er ikke det nye sort, men tæt på.
Enhver virksomhed er nødt til at tiltrække nye medarbejdere og især de yngre generationer stiller helt nye krav til virksomhederne i dag. Sammen finder vi ud af, hvilke medarbejdere I har behov for at gøre jer lækre over for - og jeg kommer med anbefalinger til, hvordan I bedst kan tiltrække disse medarbejdere.
Hvad der tiltrækker medarbejdere i én branche er ikke nødvendigvis det samme som i andre brancher, men til gengæld vil metoderne til employer branding være de samme.
Som trusted advisor siger jeg tingene lige ud på en respektfuld måde, der kommer fra hjertet, er baseret på års erfaring og kommer fra et rent ønske om, at du og din virksomhed skal fremstå bedst muligt. Så… ja, jeg siger min mening og det gør jeg, fordi du altid skal kunne stole på min rådgivning. Og jeg forventer det samme retur - præcis som i et godt parforhold.
Jeg samarbejder med forskellige andre eksperter, som hver er blandt de dygtigste på deres felter. Dermed får du den bedst tænkelige mandsopdækning uden at betale en dyr bureau-pris.
En stærk kommunikationsstrategi er fundamentet i at lykkes. Det er det, der gør forskellen på, om din virksomhed kommer i mål med den indsats, vi aftaler. I dag har de fleste virksomheder taget de sociale medier til sig med god grund, men alt for ofte bruges disse medier ikke optimalt.
Jeg hjælper mine kunder med at lægge en fornuftig og pragmatisk SoMe-strategi, der spiller godt sammen med de øvrige PR- og kommunikationstiltag. Hellere gøre få ting rigtig godt end meget halvdårligt.
Inspireret af japanske traditioner
Samurai PR har sit fundament i den ærværdige japanske samurais hæderskodeks, hvor ord som fokus, loyalitet, hæderlighed, disciplin, hurtighed, anstændighed og mod har afgørende betydning.
— Anatole France
Vigtig guide!
Har du besluttet dig for at få dig en PR- og kommunikationsrådgiver, så se dig for. Hent min guide til, hvordan du får mest muligt ud af samarbejdet med en kommunikationsrådgiver og hvordan du vælger den rette at samarbejde med - uden at brænde nallerne.